The Computer Animation Laboratory does research in the fields of Character Animation, Robot Control, Motion Capture and Reuse, and Physically-based Animation. Specifically, CALAB is conducting research on techniques to reproduce the movements of humanoid characters, animals, and cars in both a virtual and a real environment using technologies such as model-based control, imitation learning, reinforcement learning, and physics simulation. Such techniques are used in a variety of applications including games, virtual simulations, and movie production.

Research opportunities

Our lab is hiring a postdoc. Our primary aim is to control physics-based characters.

컴퓨터 애니메이션 연구실에서는 동역학 시뮬레이션, 모션 캡쳐, 모방 학습, 강화 학습, 모델기반 제어 등의 기술을 이용해 가상 또는 실제 환경에서 인간형 캐릭터, 동물, 자동차 등의 움직임을 재현하는 기술에 관한 연구를 진행 중입니다.
컴퓨터 애니메이션은 사용자가 원하는 대로 조종이 가능하고, 위험하거나 촬영하기 어려운 장면을 만들 수 있어 게임, 가상 시뮬레이션, 영화 프로토타입핑 등 다양한 응용 분야에서 사용됩니다. 문의: IT/BT 401호, taesoo at hanyang dot ac dot kr